Berita Bola: Sergio Aguero Bertekad Ukir Sejarah Baru Bersama MU

Football5star.com, Indonesia – Setelah resmi berpindah klub, Sergio Aguero mulai mengusung optimisme dalam menyambut petualangan baru bersama Melaka United (MU).

Kegembiraan dirasakan penyerang Argentina itu setibanya di MU. Dia bertekad menciptakan sejarah bersama klub yang baru saja promosi ke Malaysia Super League (MSL) itu.

MU sendiri baru saja meresmikan kedatangan pemain bernama lengkap Sergio Fabian Ezequiel Aguero itu dari klub Hungaria, FC Tatabanya. Aguero akan menjadi salah satu andalan lini depan MU bersama kapten tim asal Montenegro, Ilija Spasojevic, dan Mohd Amri Yahya.

Pemain kelahiran La Rioja, Argentina, pada 7 April 1994 itu pun sudah mengikuti sesi latihan bersama MU jelang bergulirnya musim baru di MSL. Antusiasme ditunjukkannya.

“Saya sangat bersyukur dan gembira dengan pengalaman baru bersama kelab (klub) baru ini. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua penyokong (suporter), kelab dan rekan-rekan. Sesi seterusnya akan menjadi sejarah,” tulis Aguero di akun Instagram pribadinya @aguerosergio10.

Saya sangat bersyukur dan gembira dengan pengalaman baru bersama kelab baru ini. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua penyokong, kelab dan rakan-rakan. Sesi seterusnya akan menjadi sejarah 💥🔝😈 . I'm very grateful and happy on this new experience in a great club. I want to say thank you to the supporters, to the club and my colleagues. The next season we will make history 💥🔝😈 . Estoy muy agradecido y feliz en esta nueva experiencia en un gran club. Quiero agradecer a los hinchas, al club y a mis compañeros. La próxima temporada vamos a hacer historia 💥🔝😈 . . . #Melaka #MelakaUnited #Malaysia #Asia #Football #LetsMakeHistory #KunAguero #ElKun #MalaysiaLeague #2017 #Soccer #MelakaUnitedSA #Melacca #Happy #grateful #training #gegaumelakagegau #gogomelakago

A post shared by Sergio Aguero (@aguerosergio10) on

Dengan mengusung nama besar Sergio Aguero, yang serupa dengan milik penyerang Timnas Argentina serta Manchester City, Sergio Leonel “Kun” Agüero, keberadaan pemuda berumur 22 tahun itu diharapkan tak cuma menguntungkan MU dalam hal finansial.

Sebagai penyerang, produktivitas Aguero juga diharap bisa mendongkrak ketajaman tim bersama Spaso dan Amri Yahya.

“Berbangga dengan kumpulan saya, gembira dengan keputusan dan jangkaan untuk musim yang akan datang. Mari mencipta sejarah!” tulis Aguero lagi.

Comments
Loading...