Evan Dimas dan Ilham Udin Merapat ke Selangor FA

Football5star.com, Indonesia – Dua bintang Timnas Indonesia, Evan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn, merapat ke Liga Malaysia. Keduanya akan membela Selangor FA musim depan.

Seperti dikutip Harian Metro, Selangor FA bakal memberikan gaji mahal kepada Evan Dimas. Pemain yang musim lalu membela Bhayangkara FC itu akan menerima gaji 83 ribu ringgit atau Rp 269,7 juta per bulannya.

Getty Images

Evan Dimas dan Ilham Udin menjadi pemain keenam Indonesia yang bermain untuk Selangor FA. Sebelumnya ada Ristomoyo Kassim, Bambang Pamungkas, Elie Aiboy, dan Andik Vermansyah.

“Bismillah… semoga mereka diberikan segala kemudahan dan diberikan yang terbaik oleh Allah SWT… amiiiiin. Lets the journey begin…… tunjukkan ke dunia kita bisa,” ungkap Muly Munial.

Muly Munial adalah agen kedua Evan dan Ilham. Melalui akun Instagram pribadinya, Muly mengunggah foto keduanya tengah memegang jersey Selangor FA.

Muly juga mengunggah sebuah foto yang memperlihatkan Evan Dimas dan Ilham Udin tengan menandatangani kontrak dengan Selangor FA.

“Selamat buat Selangor FA @evhandimas dan @ilham20armaiyn . All the best for 2018 season. Teruskan tradisi kita. Ayo buat bangga Merah Putih,” kicaunya.

Kedatangan Evan dan Ilham bakal jadi angin segar buat Selangor FA yang pada kompetisi musim 2018 akan lebih memaksimalkan tenaga pemain muda.

“Pemain Indonesia ini adalah pemain muda dan berbakat. Jadi, kembali ke pelatih kepala (Selangor FA), P. Maniam, untuk membentuk mereka,” kata Presiden Asosiasi Sepak Bola Selangor (FAS), Datuk Seri Subahan Kamal, seperti dikutip dari Berita Harian.

Comments
Loading...