Latihan Perdana Ryuji Utomo Langsung Dipantau Eks Viktoria Plzen

Football5Star.com, Indonesia – Bek Indonesia, Ryuji Utomo, akhirnya secara resmi menjalani latihan perdana dengan klub Malaysia, Penang FC. Dalam latihan perdana ini, dia juga langsung dipantau pelatih baru Penang, Tomas Trucha, yang sempat bekerja di Viktoria Plzen.

Seperti diketahui, Ryuji menjadi pemain pertama yang resmi memutuskan untuk hijrah ke Malaysia untuk musim depan. Dia datang ke sana dengan status pinjaman dari Persija Jakarta selama satu musim penuh. Langkahnya kemudian diikuti Syahrian Abimanyu yang ke JDT.

Ryuji Utomo sendiri akhirnya bergabung dengan Penang FC setelah menjalani karantina di hotel selama beberapa hari. Bek berusia 25 tahun itu lantas menggelar latihan perdana dengan Penang FC pada Minggu (28/12/2020).

Latihan perdana Ryuji sendiri bersamaan dengan kehadiran sang nahkoda anyar, Tomas Trucha. Mantan asisten pelatih Viktoria Plzen itu juga baru saja tiba di Pulau Penang.

“Ryuji Utomo sudah menjalani latihan bersama pasukan dan petang tadi turut hadir ialah ketua jurulatih pasukan Tomas Trucha yang terus ke padang latihan selepas tiba di Pulau Pinang,” tulis Penang FC.

Sebelumnya, Ryuji Utomo sendiri Dia mengaku mendapatkan sambutan hangat dari klub asal Malaysia tersebut ketika tiba. Makanya, dia langsung ingin memberikan yang terbaik buat tim promosi di Liga Super Malaysia itu.

“Tiba dengan selamat dan sehat di Penang dengan salam hangat dari keluarga @penangfcofficial! Menantikan untuk memberikan yang terbaik untuk @penangfcofficial di musim yang akan datang,” tulis Ryuji Utomo dalam Instagram resminya ketiga baru sampai.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More