Football5star
Berita Sepak Bola Terkini Terlengkap Football5star.com

Eusebio Di Francesco Anggap Riyad Mahrez Ideal untuk AS Roma

185

Football5star, Indonesia – Pelatih AS Roma, Eusebio Di Francesco, mengomentari isu kepindahan winger Leicester City, Riyad Mahrez, ke Stadion Olimpico.

Leicester City bepeluang besar kehilangan Mahrez pada musim panas 2017. Winger Aljazair itu telah mengutarakan niatnya untuk angkat kaki dari King Power Stadium pada Mei lalu.

Spekulasi Mahrez hijrah ke AS Roma kian menguat dalam beberapa hari terakhir. Di Francesco menganggap pemain Leicester City itu sangat ideal untuk tim asuhannya.

“Saya tidak perlu membuat pengumuman lewat iklan. Kami mungkin memantau dia (Riyad Mahrez), tetapi saya tidak akan terlibat dalam pembahasan ini,” kata Di Francesco, seperti dilansir Football Italia.

“Kami mencari winger yang bermain di sektor kanan dan dia memiliki karakter untuk posisi ini,” tandas Di Francesco.

Posisi winger kanan AS Roma dihuni oleh Mohamed Salah dalam dua musim terakhir. Akan tetapi, pemain Mesir tersebut memutuskan hijrah ke Liverpool dengan nilai transfer 36,9 juta pounds.

Mahrez biasa beroperasi di sektor tersebut bersama Leicester City. Dia menyumbangkan 10 gol dan tujuh assist bagi The Foxes pada musim 2016-17.

AS Roma bukan satu-satunya peminat Riyad Mahrez pada musim panas ini. Pasalnya, Arsenal dikabarkan menjadikan pemain berusia 26 tahun itu sebagai opsi jika Alexis Sanchez memutuskan pindah.