Resmi ke Terengganu FC, Makan Konate Bicara Soal David Da Silva

Football5Star.com, Indonesia – Kabar Makan Konate gabung dengan klub Malaysia, Terengganu FC, ternyata bukan isapan jempol belaka. Tim Liga Super Malaysia itu secara resmi mengumumkan kedatangan Konate di sana.

Seperti diketahui, jauh-jauh hari memang klub Malaysia itu ingin mempersatukan kembali Konate dengan David da silva. David sendiri sudah lebih dahulu resmi diperkenalkan oleh Terengganu FC, kini gantian Konate.

Kedatangan Konate ke Terengganu FC sendiri diumumkan lewat media sosial resmi klub. Belum diketahui berapa lama pemain asal Mali itu diikat. Tapi, kabar yang beredar Konate diganjar kontrak selama semusim oleh Terengganu.

“SELAMAT DATANG MAKAN KONATE KE PASUKAN
Selamat datang ke pasukan Terengganu Football Club buat MAKAN KONATE!! Pemain tengah yang berasal dari Mali ini bakal beraksi di bahagian tengah buat TFC!” tulis Twitter Terengganu.

Konate pun menyebut kalau sosok David Da Silva jadi salah satu alasannya menerima pinangan Terengganu. Apalagi, dia sudah lama akrab dengan striker asal Brasil itu.

“Saya telah lama mengenal David bahkan sebelum kami bersama di Persebaya. Dari pandangan saya dia merupakan seorang rekan yang baik dan juga sangat berkualitas di depan gawang,” ujar Konate dalam laman resmi klub.

Makan Konate sebenarnya tak terlalu asing dengan kompetisi Malaysia, dan Terengganu khususnya. Sebab, pada 2016 silam dia pernah bermain bersama Terengganu, meski tim B-nya. Dia memperkuat T-Team dan memainkan 21 pertandingan serta mengemas enam gol.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More